
Co zamiast metod pamięciowych? Strategie wspierające efektywną naukę
dr Marzena Żylińska
Wiele dzieci uczy się „na pamięć”, bo tak zostały nauczone. Wkuwają, powtarzają, zaliczają — i szybko zapominają. Tylko czy naprawdę o to chodzi w edukacji?
Wystąpienie dr Marzeny Żylińskiej to zaproszenie do zmiany perspektywy: od kultury pamięciowej do kultury myślenia. Bo skuteczna nauka nie polega na zapamiętywaniu jak największej liczby informacji, ale na rozumieniu, odkrywaniu zależności, zadawaniu pytań i samodzielnym szukaniu odpowiedzi.
Podczas spotkania porozmawiamy o tym:
- dlaczego metody pamięciowe przestają się sprawdzać w świecie pełnym informacji,
- jakie strategie naprawdę wspierają trwałe uczenie się i rozwój poznawczy,
- jak tworzyć środowisko, w którym dzieci uczą się z ciekawości, nie z przymusu.
To wystąpienie dla tych, którzy chcą wspierać uczniów i dzieci w myśleniu, a nie tylko w zapamiętywaniu — i którzy wierzą, że edukacja może być czymś więcej niż przygotowaniem do testu.
Zmień sposób myślenia o nauce – i zobacz, jak zmienia się jej skuteczność.